Bane
Bane: 11-29
Fod: 3281' x 59'
Meter: 1004 x 18
Bane 11
Bane 11 - course app. 106°
Bane 11 (106.0°M)
TDZE 97' (Touch Down Zone Elevation)
Lys: Runway threshold lights, Runway end lights og Runway edge lights (All lights INOP)
TORA: 2.296 ft (700 meter)
LDA: 2.822 ft (850 meter)
Bane 29
Bane 29 - course app. 286°
Bane 29 (286.0°M)
TDZE 97' (Touch Down Zone Elevation)
Lys: Runway threshold lights, Runway end lights og Runway edge lights (All lights INOP)
TORA: 2.789 ft (850 meter)
LDA: 2.296 ft (690 meter)
Handling Services and Facilities
Fuel and oil types: No
De-icing facilities: No
Snow clearing: On request - mechanical snow clearing
Hangar space for visiting aircraft: On request
Passenger Facilities
Hotels: In Fredensborg / Hillerød
Restaurants: In Fredensborg / Hillerød
Transportation: Taxi
Medical facilities: Hospital in Hillerød
Tourist office: No
Rescue and Fire Fighting Services
AD category for fire fighting: NIL
Rescue equipment: NIL
Capability for removal of disabled aircraft: Registered Owner or Aircraft Operator retains complete responsibility for the removal.
Banelyset er ude af drift!
Pas på!Fodgængere, biler, lastvogne og traktorer - selvom EKGH har porte til indkørslen sker det alligevel, at besøgende ikke respekterer, at de har ubetinget vigepligt for fly.
TaxivejeTaxivejene langs start- og landingsbanen er groet til og kan ikke benyttes (er kun velegnet til biler med firehjulstræk).
Start og landings journalStart og landings journal er elektronisk og du skal udfylde journalen umiddelbart før eller efter din flyvning. Er du ikke hjemmehørende på EKGH modtager du link til journalen via email, hvor du også har modtaget dit PPR godkendelsesnummer.
Vigtig information hvis du kommer fra udlandet
Hvis man kommer fra et ikke-EU-land (typisk Norge eller Schweiz), bliver man toldkontrolleret ved ankomsten på Grønholt.
Hvis man ankommer fra et ikke-Schengenland, bliver man paskontrolleret ved ankomsten.
Husk at du i alle tilfælde skal have PPR for at lande på Grønholt. Spørg altid hvis du er i tvivl: info@ekgh.dk.
Parkering
Der er mulighed for parkering på forpladsen i områderne P1 og P2. P3 må ikke benyttes, med mindre der er givet særlig tilladelse.
Vi anbefaler, at du parkerer så langt i det sydlige hjørne af P1 som muligt. Det er ret afgørende, at du som udgangspunkt udelukkende anvender P2 hvis P1 er helt fyldt op, da vi har fly med stort vingefang, der skal passere området.
Der må ikke parkeres på forpladsen ved tankanlægget.
Overnatning faktureres med et fast beløb på nat, som kan findes i vores prisliste. Prisen afhænger af, om du har behov for en hangarplads eller parkering på forpladsen.
