Flyveplads information

Grønholt Flyveplads: EKGH
Placering: N 55° 56.4' E 12° 22.9' - 2,4 NM syd for Fredensborg Slot
Magnetic Variation: 1.5°E
Elevation: 97 ft

Radio
Grønholt radio: 122.500

Åbningstid
07:00 - 22:00 (lokal).


Bane
Bane: 11-29
Fod: 3281' x 59'
Meter: 1004 x 18

Bane 11
Bane 11 - course app. 106°
Bane 11 (106.0°M)
TDZE 97' (Touch Down Zone Elevation)
Lys: Runway threshold lights, Runway end lights og Runway edge lights.
TORA: 2.296 ft (700 meter)
LDA: 2.822 ft (850 meter)

Bane 29
Bane 29 - course app. 286°
Bane 29 (286.0°M)
TDZE 97' (Touch Down Zone Elevation)
Lys: Runway threshold lights, Runway end lights og Runway edge lights.
TORA: 2.789 ft (850 meter)
LDA: 2.296 ft (690 meter)

Banelys

Banelyset er ude af drift!

Pas på!

Fodgængere, biler, lastvogne og traktorer - selvom EKGH har porte til indkørslen sker det alligevel, at besøgende ikke respekterer, at de har ubetinget vigepligt for fly.

Taxiveje

Taxivejene langs start- og landingsbanen er groet til og kan ikke benyttes (er kun velegnet til biler med firehjulstræk).

Start og landings journal

Start og landings journal er elektronisk og du skal udfylde journalen umiddelbart før eller efter din flyvning. Er du ikke hjemmehørende på EKGH modtager du link til journalen via email, hvor du også har modtaget dit PPR godkendelsesnummer.

Vigtig information hvis du kommer fra udlandet

Hvis man kommer fra et ikke-EU-land (typisk Norge eller Schweiz), bliver man toldkontrolleret ved ankomsten på Grønholt.

Hvis man kommer fra et ikke-Schengenland (typisk Storbritanien), bliver man paskontrolleret ved ankomsten.


Husk at du i begge disse tilfælde skal have PPR for at lande på Grønholt - også selvom dit fly er hjemmehørende på Grønholt Flyveplads. Spørg altid hvis du er i tvivl: info@ekgh.dk.

Parkering
Der er mulighed for parkering på forpladsen i områderne P1 og P2. P3 må ikke benyttes, med mindre der er givet særlig tilladelse.

Vi anbefaler, at du parkerer så langt i det sydlige hjørne af P1 som muligt. Det er ret afgørende, at du som udgangspunkt udelukkende anvender P2 hvis P1 er helt fyldt op, da vi har fly med stort vingefang, der skal passere området.

Der må ikke parkeres på forpladsen ved tankanlægget.

Overnatning faktureres med et fast beløb på nat, som kan findes i vores prisliste. Prisen afhænger af, om du har behov for en hangarplads eller parkering på forpladsen.